התלמיד תמיד מצליח

הילדים שמגיעים למרכז שלנו הם במקרים רבים תלמידים מתוסכלים. אלו ילדים חכמים ומוכשרים שמתקשים בלימודים, בנושא אחד או יותר. יכולות להיות אלף ואחת סיבות לעובדה שהם מתקשים בלימודים. יכול להיות שתוכנית הלימוד לא טובה. יכול להיות שהמורה לא טוב. יכול להיות שקשה לתלמיד להתרכז בכיתה עם 30 תלמידים. תהה הסיבה אשר תהה, לפי תפיסתנו היא כלל לא רלוונטית לדרך שבה יש לפעול. במרכז  שלנו מתמקדים בפתרון ישיר ויעיל, מתמקדים בשורה התחתונה: ביכולות שאנחנו רוצים להקנות לילד ובכישורים שאנחנו רוצים ללמד אותו.

פעמים רבות כשהילד מתקשה בלימודים זה מוביל למתח בבית. הילד חווה כישלונות, ההורים מודאגים, יש לחץ מבית הספר וכן הלאה. אבל אין זה הכרח שהלימודים יהיו חוויה שלילית לילד ולבני המשפחה. ילדים שמגיעים למרכז מבינים מהר מאד שחווית הלמידה כאן היא שונה. לדוגמה, העבודה היא בקבוצות קטנות מאד ותוכנית לימוד מותאמת אישית ומשתנה עם הנסיבות, אם התלמיד מצליח מתקדמים מהר קדימה, אם התלמיד מתקשה אז מאטים קצת את הקצב. חווית לימוד חיובית ומוצלחת תורמת לא רק לילד אלא לבית כולו. המתח פוחת והיום-יום פשוט נעים יותר. 

 
 

התלמידים שלנו מתקדמים בצעדים קטנים ומהירים. כל צעד הוא עוד שלב קטן בבניית יכולות גדולות כמו קריאה או חישוב. כל צעד, כל שלב קטן, מתוכנן בקפידה כך שהצלחת התלמיד כמעט ודאית. היה והתלמיד לא הצליח, לא מתקדמים לצעד הבא, נשארים עד להצלחה שפעמים רבות מגיעה תוך פחות מדקה. לאופן עבודה זה שני יתרונות משמעותיים:
  1. רוב רובו של הזמן התלמיד חווה הצלחה. וההצלחה כמובן גוררת הנאה, סקרנות ומוטיבציה.
     
  2. הניטור של הטעויות ושל הבעיות הוא מיידי לחלוטין ומדויק ביותר. כך לא נוצרים פערים בהבנה או ביכולת.
תוכניות הלימוד שלנו מבוססות על המחקר המדעי. זאת אומרת שבחירת התוכן הנלמד, חלוקתו וסדר הופעתו מבוססות על פרי המחקר בתחום. גם טכנולוגיית ההוראה שלנו מבוססות על המחקר המדעי. זאת אומרת שאופן ההוראה, הדרך שבה נעשית הלמידה, גם כן הוכח במחקרים מדעיים כיעיל ואפקטיבי במיוחד. אנחנו לא טוענים שרק שיטות שהוכחו מדעית יכולת להצליח.

לדוגמה, תרופות סבתא שלא הוכחו מדעית בהחלט יכולות לעזור אבל כשהולכים לרופא מצפים ממנו לשמוע פתרונות שיש להם גיבוי מדעי. וזה מה שאנחנו יכולים להבטיח. גיבוי מדעי לשיטות העבודה שאחנו מתמחים בהם.
 

פרופסור אנגלמן, מייסד/מדע יישומי, טען: ״אם התלמיד לא למד, אז המורה לא לימד.״ מאחורי משפט פשוט זה יש רעיון פילוסופי שאומר שאי אפשר לומר שהמורה לימד אבל התלמיד לא למד. למידה היא התרחשות אצל התלמיד (ולא אצל המורה ולא בתווך) והתרחשות זו היא תמיד ובהכרח גוררת שינוי בהתנהגות.

אם לא היה שינוי בהתנהגות לדוגמא, התלמיד למד לאיית את המילה ״ים״, לא ניתן לומר שהתרחשה למידה ולא ניתן לומר שהמורה לימד. האחריות ללמידה אינה מוטלת על התלמיד אלא על המורה. וזו טעות לחשוב שהמורה יכול לוודא למידה אצל התלמיד רק במבחן בסוף סימסטר. כדי להיות בטוחים שמתרחשת למידה לא צריך מבחן פעם בכמה חודשים אלא צריך איסוף נתונים קפדני כחלק משגרת היום-יום. 

אנו נשענים על אמירתו של פרופסור אנגלמן: ״אם התלמיד לא למד, אז המורה לא לימד״. תוכנית הלימודים בנויה אצלנו ככה שהתלמיד כל הזמן מתקדם ומצליח. איסוף נתונים רציף מאפשר לנו לדעת אם הילד מצליח, ואם לא-אז מתבצע שינוי בתוכנית כדי להבטיח הצלחה. ככה, כל אחד מצליח ללמוד אצלנו תוך כדי בניה של תחושת מסוגלות וביטחון עצמי אצל התלמיד
 
או מלאו פרטיכם בטופס:
072-33-80-520

צרו קשר עם "מרכז דורון" בטלפון
טלפון
072-33-80-520

דוא"ל

nadavdoron@gmail.com

כתובת
לוריא 8, תל אביב
פרטי התקשרות
ADD